74 mils resa

Det har varit en händelserik dag idag..
Klockan sex imorse började jag, Mona och Anders våran resa mot Haparanda och därefter till Sangis.
Resan dit var lite seg, men det var skönt att det inte var så varmt iaf. Jag nickade till typ fyrtio gånger på vägen dit innan vi stannade och käkade frukost. Det blev inte världens nyttigaste frukost, men gott var det. Ett skrovmål med såna där lite tjockare strips som var saltade med havssalt. (:
Sen åkte vi vidare och efter ett tag somnade jag faktiskt och vaknade sedan när vi åkte förbi Sangis. Då var det bara ca 20 minuter kvar till Haparanda.
Väl framme var det IKEA som gällde. :D
Hade inte så jätte mkt pengar med mig sen fanns det så himlans mkt man ville ha så det blev svårt. Men jag hittade en del och slösade hela 95 kronor. (:
Efter IKEA blev det Sangis. Där var vi till en kvinna som hette Gunilla. Hon har en kennel med vita schäfrar. Dom var inte lite söta. :D
Vi stannade där eftersom Mona och Anders skulle hämta en valp. Hugo Disel Mannela Kristoffersen heter den och är hur super duper söt som helst!
Sen var det dags för den korta resan tillbaka till Kiruna. Sammanlagt har vi åkt 74 mil idag. Vi var tillbaka i stan ungefär 18.20. Så det blev en resa på tolv timmar och tjugo minuter totalt. Men fan vad rolig dagen var.
Fotade ungefär 102 bilder idag. Ska ta och kolla igenom dom och se vilka som går att använda. Så det kommer snart en del bilder här. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0